woensdag 12 september 2007

Stelling!

Mijn zeer gewaardeerde BO-Mannschaft! Het team de 'Aanjagers' (Jeroen, Frederik en Antonius) ook wel 'De Drie Wijzen' genoemd, hebben voor jullie de volgende smakelijke stelling in petto:

"Iedere stijl die niet verveelt is een goede."

Zijn de meningen hier over verdeeld? Is het onzin? Zou je het anders willen formuleren? En wat is stijl überhaupt? Laat je alwetende licht hierop schijnen en reageer met scherpe argumenten en heldere voorbeelden!

Gegroet,

De Drie Wijzen!

11 opmerkingen:

Olaf zei

Wat een bullshit!
Je gelooft toch zelf niet dat er iemand is die een jaarverlsag echt spannend vind?! Maar ja.. het is wel een stijl.

Jeroen zei

Een stijl die niet verveelt is eigenlijk een heel persoonlijke kwestie. Een tekst geschreven in een bepaalde stijl kan mij bijvoobeeld heel erg boeien, maar een ander kan na 2-3 regels afhaken. Maar wanneer een stijl boeiend is of lekker wegleest, hoeft het nog niet per definitie een goede stijl te zijn...

Anoniem zei

Een stijl die niet verveelt hoeft niet per definitie ook gelijk goed te zijn. Hij is eerder gewoon normaal. Maar op het moment dat een stijl echt boeiend is.. dan pas kan je misschien van een goede stijl gaan spreken.

Anoniem zei

Ik wil graag even reageren op 3 kneuters die zich de 3 wijzen noemen. Hier ben ik het niet mee eens.

Gegroet

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
IAMV1BO2 zei

Wanneer is iemand verveelt? Dat verschilt per persoon. Dus ik ben het er totaal niet mee eens. Iemand kan een stijl wel interessant vinden, maar wilt niet zeggen dat ik het interessant vind. Dus ik zeg: Nope...!!:)

Jeanet van Omme zei

kijk ook eens op het docentenblog voor andere stellingen over 'stijl'.
http://oege.ie.hva.nl/~driei/blogbattle/
hoi jeanet

Nikita zei

Ik denk dat het wel belangrijk is dat een stijl niet verveeld, als je iets leest wat je persoonlijk een leuke stijl vind dan leest het vele malen makkelijker of leuker dan wanneer de stijl saai is of geen leuke inhoud heeft. Verder ben ik wel van mening dat de stijl per persoon verschilt en dus niet iedereen van hetzelfde houdt.

Anoniem zei

Inderdaad iedere stijl die niet verveelt is een goede!

Als je wilt entertainen ja. Net zoals Hans Teeuwen dat doet. Provocatie is een stijl die de gemoederen bezig houdt en dus niet verveelt.

Als je hiermee niet eens bent. Dan lees je maar Harde Lolly, alleen moet je wel eerst een reactie achterlaten.

Milko Klos zei

Weet je... Die stijl van jullie blog slaat écht helemaal nergens op. Dit moeten wij toch echt doorgeven aan de Dierenbescherming. Kleine poesjes helemaal doodknuppelen.. Wie heeft dat bedacht? Jij Olaf.

Groet,
Milko
V1TDI4

PS: Neem eens een kijkje bij ons blog, die is NIET dieronvriendelijk
hardelolly.nl